• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lillebrosan i ordentlig knipa

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Ja, två stycken.
Jag har levt med en spelmissbrukare där föräldrarna betalade av skulderna och hen fortsatte spela och drog på sig nya skulder
Har ett barn med missbruk som jag hjälpt ekonomiskt gång på gång utan förbättring, så ja jag vet vad det handlar om.
Men om barnet är skyldig till de kriminella då tänker man, framför allt, om dess liv och hälsa. Jag skulle först se till att mitt barn blir av med kriminella och sedan tänka på missbruk.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Ja, två stycken.
Jag har levt med en spelmissbrukare där föräldrarna betalade av skulderna och hen fortsatte spela och drog på sig nya skulder
Har ett barn med missbruk som jag hjälpt ekonomiskt gång på gång utan förbättring, så ja jag vet vad det handlar om.
Dock skillnad på att ha vanliga blanco och lånat av kriminella. Håller med dig i grund och botten men här handlar det mer om sonen ska leva (under hot) eller betala så sonen kan slippa de kriminella och förhoppningsvis söka hjälp mot sitt spelande.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Dock skillnad på att ha vanliga blanco och lånat av kriminella. Håller med dig i grund och botten men här handlar det mer om sonen ska leva (under hot) eller betala så sonen kan slippa de kriminella och förhoppningsvis söka hjälp mot sitt spelande.
Ja, det är såklart en skillnad men tyvärr så finns spelberoendet kvar och det är inte omöjligt att situationen upprepas.
 

Dröjsmålsjäntan

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 September 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Lånforum är inte din väg att gå i detta fall! Ni behöver kontakta polisen omedelbart. Ingen liknade tråd har någonsin skapats här, vilket medför viss skeptism.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Inga problem för era föräldrar få upplåning då det finns säkerhet.

Problemet är ju din brors agerande, han kommer billigt undan utan någon konsekvens vilket gör det också sannolikt kunna göra samma misstag igen.

lycka till
 

Gonzo8310

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
25 Mars 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Ja, två stycken.
Jag har levt med en spelmissbrukare där föräldrarna betalade av skulderna och hen fortsatte spela och drog på sig nya skulder
Har ett barn med missbruk som jag hjälpt ekonomiskt gång på gång utan förbättring, så ja jag vet vad det handlar om.
Du har helt rätt! Jag känner också folk som fått hjälp av föräldrarna. Då har dom satt sig själv i skiten ännu värre. Speldjävulen viskar ju då såklart att sist man satt i skiten så läste det sig ganska lätt
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Inga problem för era föräldrar få upplåning då det finns säkerhet.

Problemet är ju din brors agerande, han kommer billigt undan utan någon konsekvens vilket gör det också sannolikt kunna göra samma misstag igen.

lycka

Du har helt rätt! Jag känner också folk som fått hjälp av föräldrarna. Då har dom satt sig själv i skiten ännu värre. Speldjävulen viskar ju då såklart att sist man satt i skiten så läste det sig ganska lätt
Vad kan vara värre än att man är skyldig till de kriminella?Jag tror inte familjen tänker just nu om hans missbruk utan bara hur ska dom rädda honom, så skulle jag tänka, sen skulle jag ha en ordentlig snack med honom.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Vore intressant att höra vad ni som skriver att föräldrarna inte borde hjälpa ser som alternativ? Ni menar att sonen först ska genomgå behandling och bli "frisk" och sen få hjälp med skulderna? Då tror ni också att de kriminella kommer snällt vänta på sina pengar?! Skulden kanske dubblas under tiden sonen ska gå på behandling.

Jag utgår fr att föräldrarna ställer krav på motprestation, som behandling, insyn i ekonomin etc. Men pengarna behöver tas fram nu.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Och en annan grej, ni som skriver att det kommer bara bli värre om föräldrarna hjälper till. Ja, det kanske bli värre om sonen inte har nått botten och inte har önskan inifrån honom själv att ta hjälp. Men alla vet väl att det bli värre innan det bli bättre. Det är en process. Utan hjälp kommer det garanterat bli värre.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp